SADECE SINAV DÖNEMİ ÇALIŞILIR!

Kitaplığımı düzenlerken eski not defterlerime denk geldim. İçerisinde, geçmiş zamanda yazdığım bir yazım vardı. O yazıyı düzenleyip sizlerle paylaşmak istedim. Zira, geçerliliğini hala koruyor benim için... 

“Ekim 2021’den bu yana birçok öğrenciye özel matematik dersleri verdim. Fakat, üzülerek de olsa, öğrencilerden vazgeçip, onları bırakmak durumunda kaldım. Hal böyle olunca velilerim sitem etti. Elbette haklıydılar! Fakat, çoğunun göremediği bir şey vardı: Öğrencilerdeki isteksizlik...  

Çoğu veli zanneder ki, kendisi istediğinde, öğrenci sınavlardan yüksek not alacak. Ancak, bu hiç de böyle değil. Derslerimde öğrencilerime anlatmak istediğim bir şey vardı: “Sadece sınav dönemleri çalışılmaz!” Ne var ki, “Sadece sınav dönemi çalışılır!” inancı, öğrencilerimin hayatlarının merkezindeydi. Fakat bir şeyin farkında değillerdi. Yaşamları boyunca, gerek eğitim hayatları olsun gerekse iş hayatları olsun birçok sınava gireceklerdi. Bu yüzden, sınava odaklanmak yerine öğrenmenin, anlamanın ve çalışmanın faydalarını kavratmaya gayret gösterdim. Zira, sınav döneminde çalışılıp alınan notlar, kağıt üzerinde fayda getirir. Sınav sonrasında bilgi ile işi kalmadığını düşünen öğrenci, öğrendiklerini hatırlama gereği dahi duymaz. Bu ise, yaşam boyunca sürecek bir kısır döngü doğurur. Bazı öğrencilerimde bir nebze de olsa başarılı oldum, fakat çoğunda o başarıyı gösteremedim. Hal böyle olunca, sırf para kazanacağım diye derslere devam etmedim. Oysa ki, ben de, ailesinden uzakta okumaya gayret gösteren, kendi ayaklarımın üzerinde duran bir öğrenciydim. Ama, sırf veli istiyor diye, ne kendi emeğimi ve zamanımı verebilir, ne de onların kazançlarına ortak olabilirdim!.. 


Popüler Yayınlar