30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI

"Büyük Taarruz sırasında Atatürk ile beraber Kocatepe'de olan Ethem Tem, 1960 yılında Fikret Otyam ile yaptığı söyleşide o günü şöyle anlatıyor: Taarruz şafak vakti saat beşte başlamıştı. Mustafa Kemal Paşa, günler ve geceler süren yorgunluğuna rağmen ayakta, vaziyeti adım adım takip ediyor, direktifler veriyordu. Bir ara kumandanlardan ayrıldı. Tek başına kayalılar arasında dalgın ve düşünceli dolaşmaya başladı. Zaman zaman sahra dürbünleri ile düşman cephesine bakıyordu... Bir aralık o kayalık tepenin ucuna geldi. Hafifçe eğilmişti. Başparmağı dudaklarının arasında idi... Hemen objektifimi çevirdim, adeta nefes alamayacak kadar bir sessizlik içinde deklanşöre bastım, fotoğrafı çektim. Saat 11'di..."




Bugün binlerce kişinin yaptığı gibi, kendi vatanlarından vazgeçerek çekip gitmek yerine, diktikleri onca güzelliğin meyvesini, olgunlaşmadan yiyemeyeceklerini, ancak, onlardan sonra gelenlere kalacaklarını bildikleri halde, bencillikten uzak yürekleriyle, hayatlarından vazgeçerek, bugün, bu ülkeyi ve Cumhuriyeti Türk halkına hediye etmiş, başta ebedi Başbuğumuz Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK olmak üzere, silah arkadaşlarına ve askerlerine teşekkür ediyor, hepsine karşı hissettiğim büyük bir yaşam borcuyla, rahmetle ve sevgiyle anıyorum.



                                                              ZAFER’İN SONSUZ OLSUN TÜRK ASKERİ…

Yorumlar

Popüler Yayınlar