SENİN ADIN MATEMATİK

Geçen hafta sonu, yani cumartesi günü, 3. sınıf öğrencilerine dersim vardı. Artık, günün 4. ve son dersiydi. Ben yorulmuş, ancak çocuklarımın üzerimde bıraktığı keyifle devam ediyordum. Soru çözerken, konu nasıl oldu da bana geldi hatırlamıyorum. Öğrenciler birden bana:

-   Öğretmenim, sizin adınız Matematik.

-   Ne, nasıl?

-   Sizin adınız matematik diyorum.

Ama nasıl olur? 25 yıldır herkes bana Damla diyor. Hani mama (anne) deselerdi anlardım. Küçüklüğümden beri, bizim ailedeki herkes bana mama der. Ancak, şimdi kalkmış bu bücürler bana, adımın Damla değil de, Matematik olduğunu söylüyorlar. Hem de ısrarla. Bir de bunun üstüne demezler mi:

-   Öğretmenim, siz bizim hayat bilgicimizsiniz!

-   Ne, nasıl yani?

-   Bize hayatla ilgili bilgiler veriyorsunuz.

-   Ya!

Tabii, burada benim gözlerim doldu. Ah! Bu haylazlar bana ne yaptı böyle? Duygulanınca böyle gözlerim dolar mıydı?

Oysa ki şöyle dönüp baktığımda, şu iki ayda çocuklara derslerde, yalnızca çalışmanın öneminden, zamanın kıymetinden, okumanın değerinden ve matematiğin aslında hayatın ta kendisi olduğunu anlatmaktan başka bir şey yapmadım…

Popüler Yayınlar